2014. május 21., szerda

Vigyázz! Kész! Posztolj! - Kedvenc recept

 Mikor rátaláltam a Pillecukor blogra, egyből felkeltette az érdeklődésemet a Vigyázz! Kész! Posztolj! kezdeményezés. A lényege, hogy a csatlakozott bloggerek kéthetente egy megadott témáról írnak, és azt ugyanabban az időben közzéteszik. Bár én az első néhány témáról lemaradtam, de lehetőséget kaptam, hogy utólag csatlakozzak. Az aktuális téma: Kedvenc recept.

Sokat gondolkoztam, hogy mit is írhatnék, és végül két dolog jutott eszembe. Az egyik, ami elsőre beugrik a recept szóról, az ételrecept. Így tehát itt az egyik nagy kedvencem, ami amennyire egyszerű, számomra annyira nagyszerű: a nyist vagy másnéven tócsni, krumpliprósza.


Hozzávalók (kb. 20 darabhoz):
  • kb. 1 kg krumpli
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 tojás
  • liszt
  • só 
  • bors

Elkészítés:

A krumplikat megpucolom, megmosom, lereszelem, és fokhagymanyomóval belenyomom a fokhagymát (de természetesen késsel felaprítva is tökéletes). Megy bele a tojás, a liszt, ízlés szerint só és bors, és az egészet összekeverem. A lisztet nem szoktam mérni, csak az állagát figyelem, hogy olyan jól keverhető és adagolható legyen, a krumpli menet közben még úgyis ereszt levet, és akkor kap plusz lisztet is, a lényeg, hogy nagyon sok nem kell bele, mert akkor kemény lesz. Serpenyőben az olajat felhevítem (nem szoktam túl sokat használni), evőkanálnyi adagokat kilapítok és aranybarnára sütöm mindkét felét a lepénykéknek. Mi jó sok tejföllel szoktuk enni. Imádom!

A másik dolog, ami megfogalmazódott bennem a recept szó láttán, az a blogom jellegéből is adódik, és éles váltás az ételrecepthez képest: mi más is lehetne a kedvenc receptem, mint a boldogság receptje, már ha van ilyen. Sokat gondolkoztam azon, hogy vajon milyen "hozzávalók" kellenek ahhoz, hogy valaki boldog legyen, aztán végül arra jutottam, hogy a legegyszerűbb, ha magamat elemzem. Tehát:

Boldogság Happy Sunny módra

Hozzávalók:
  • saját magam elfogadása a hibáimmal és tökéletlenségemmel együtt
  • mások elfogadása a hibáikkal együtt
  • ítélkezésmentes gondolkodásmód
  • mások felém támasztott elvárásainak figyelmen kívül hagyása
  • a meglévő dolgaim értékelése
  • az élet apró örömeinek észrevétele
  • a saját életem megélése a jelenben
  • mosoly

Elkészítés:

A hozzávalókat jó alaposan összedolgozzuk, ami ugyan eltarthat egy darabig, de a végeredmény mindenért kárpótol!

A többiek bejegyzésének linkjét megtaláljátok Pillecukor-Szilvi aktuális posztjában. :)

Nincsenek megjegyzések: